Forum www.niedzielskiego2.fora.pl Strona Główna www.niedzielskiego2.fora.pl
Forum inwestycji WSM Niedzielskiego 2
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sierpniowe posiedzenie Rady Osiedla
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.niedzielskiego2.fora.pl Strona Główna -> Rada Osiedla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Czw 23:21, 28 Wrz 2017    Temat postu: Sierpniowe posiedzenie Rady Osiedla

Od tego miesiąca postaram się Wam pokazywać czym się zajmujemy na naszych posiedzeniach. Wprawdzie bez wchodzenia w szczegóły, ale przynajmniej z grubsza będziecie wiedzieli co się dzieje.

Miesięczne opóźnienie jest spowodowane tym, że protokoły na podstawie których będę pisał "przybliżenia" są zatwierdzane na każdym następnym posiedzeniu - także sierpniowy był zatwierdzany na wrześniowym posiedzeniu, które odbyło się w zeszłym tygodniu.

1. Obecna na naszym spotkaniu pani Sylwia Zalewska z działu ekonomicznego WSM przekazała nam bardzo dobrą wiadomość - Etap I wyszedł z długów. Wprawdzie jest jeszcze kilka kosztów, które będą podliczone dopiero pod koniec roku, ale wszystko wskazuje na to, że będziemy nad kreską (w końcu). Będziemy wypracowywać górkę od przyszłego roku, więc padł pomysł żeby obniżyć stawkę czynszową i o kilka groszy z metra, ale jednocześnie o taką samą wartość podwyższyć fundusz remontowy. Także płacilibyśmy tyle samo, ale na inny cel.

2. Na bieżąco monitorujemy status niesprzedanych miejsc postojowych w obu garażach. Rozpatrujemy wnioski o wynajem oraz pilnujemy coby ewentualna sprzedaż praw do korzystania z miejsc odbywała się na uczciwych warunkach, takich samych dla wszystkich mieszkańców.

3. Przejrzeliśmy z panią Sylwią zestawienia wydatków i przychodów. Jak wiecie mamy na osiedlu lokale usługowe (sklepy etc.) Najemcy tych lokali wykorzystują elewację jako powierzchnię pod swoje szyldy i reklamy. Uważamy, że osiedle powinno otrzymywać z tego tytułu odpowiednie opłaty. Zajęliśmy się tym tematem, zawsze to kilka groszy ekstra.

4. Omówiliśmy z panią administrator oraz z panią Anną z działu remontów tematy związane z pielęgnacją zieleni oraz utrzymywaniem porządku na osiedlu. Nasza pani administratorka Danuta regularnie spotyka się z szefową firmy dbającej o zieleń i czystość i na bieżąco rozwiązują problemy. Odbywają się również kontrole jakości wykonanych prac. Mamy wrażenie, że jest lepiej, niż było jeszcze pół roku temu.

5. Borykamy się wciąż z wadami i usterkami budowlanymi. Została przeprowadzona konserwacja zbiorników retencyjnych na Etapie I (stąd ten zielony wąż, który widzieliście na pewno na osiedlu) oraz pomp w nich zamontowanych. Wszystko z nimi w porządku i powinny działać jak należy.

6. Mamy problem z wilgocią w hali garażowej - żadna nowość. WSM dogaduje się w tej sprawie z wykonawcą. Unibep jakoś będzie musiał poradzić sobie z tą sytuacją. Nie wyobrażam sobie, że wszyscy nagle zamieniamy auta na amfibie albo u-booty Wink

7. Będziemy mieli przeprojektowane furtki. Nowy "dizajn" ma sprawić, że przestaną się zacinać i zaczną działać jak należy. Oby Wink

8. Przyszła jesień, więc wrócił temat nasadzeń w ogródkach przynależnych do mieszkań. Będzie robiona inwentaryzacja, pani Danuta zapowiedziała wizyty u zadrzewionych parterowców. Gorąco namawiamy do nawiązania współpracy z administracją w tym temacie. Na pewno nie chcemy dwóch rzeczy: nie chcemy mieć łyso jak na polu golfowym, ale też nie chcemy mieć dziur w stropie hali garażowej. Naprawa takich uszkodzeń to prace odkrywkowe i milionowe koszty. Także raz jeszcze prośba (do tych, którzy jeszcze się nie zgłosili. Tym, co już to zrobili serdeczne i chóralne Dzię-ku-je-my Smile ) o współpracę z administracją w tym temacie.

9. Będziemy mieli przy domofonach etapu II tabliczki z instrukcjami wybierania numeru lokalu, analogiczne jak te na etapie I. Pojawi się także mapka osiedla z zaznaczonymi budynkami. Zawiśnie przy furtce etapu II.

10. Naprawy bieżące - balustrady to niekończąca się opowieść, ponieważ wielu lokatorów nie jest usatysfakcjonowana jakością wykonanych prac. Często panowie muszą podchodzić po kilka razy do tej samej barierki. Kolejna sprawa to solidniejsze umocowanie latarni (żeby wykluczyć ryzyko przewrócenia, na zimne dmuchać, szczególnie że dużo dzieci bawi się na osiedlu). W planach jest też remont alejek asfaltowych. Trzeba będzie wybrać technologię w jakiej miałaby zostać wykonana naprawa i jak miałyby nasze alejki wyglądać już "po".

11. Pani Danuta prowadzi batalię w sprawie uszkodzonych fragmentów elewacji. Jest kilka takich miejsc, każde spowodowane przez inny, znany nam, konkretny czynnik. Możecie być pewni, że elewacja zostanie naprawiona. Na koszt sprawcy.

12. Złożyliśmy wnioski o przekształcenie użytkowania wieczystego we własność. Teraz ruch należy do Urzędu Dzielnicy. Cierpliwie czekamy.

13. Będziemy mieli nowe oświetlenie w okolicy bramy wjazdowej na etap I. Więcej ciemności nam grozić nie będą Smile

14. Niespodzianka - będziemy mieli dwa duże stanowiska stojaków rowerowych na osiedlu. Jedno będzie na nieużytku obok akwarium ochrony, drugie - symetrycznie - obok biura administracji. Niestety nie udało nam się w tym sezonie, ale na przyszły rok będzie jak znalazł.



To tyle jeśli chodzi o wydarzenia do końca sierpnia. Jeżeli chcecie dowiedzieć się szczegółów, zapraszam na dyżury członków Rady Osiedla, w każdy pierwszy i trzecie poniedziałek miesiąca, w godzinach 19-20. Spotykamy się w biurze administracji.
Zawsze też możecie napisać maila na adres podany w stopce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ochucka
sąsiad



Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:33, 30 Wrz 2017    Temat postu:

Michał, dzięki za szczegółowy opis! Super, że sprawy zaczynają iść w dobrą stronę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mokka76
sąsiad



Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:24, 03 Paź 2017    Temat postu:

Dzięki za info.To się nazywa mieć fachową Radę Osiedla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adfla
użytkownik



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:26, 03 Paź 2017    Temat postu:

Też się cieszę, że sprawy ruszyły. Chociaż muszę przyznać, że jestem mocno zdziwiony faktem, że lokale usługowe dotychczas reklamowały się na elewacji za darmo...

Czy przeprojektowanie furtek oznacza, że odpowiedzialność za nie wzięli na siebie KAPSi?

I mam pytanko odnośnie uszkodzeń elewacji: chodzi o uszkodzenia przy Żabce, słup w który wjechał samochód, czy może uszkodzenia od kontenerów na śmieci? Czy może one wszystkie? 😉


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Wto 16:47, 03 Paź 2017    Temat postu:

Uchwałę dot. wykorzystywania elewacji jako powierzchnię reklamową podjeliśmy jakiś czas temu (będzie chyba coś około roku), odpowiednie noty zostały wysłane do najemców, koszty są naliczane (co nie oznacza, że należności są wpłacane).

Co do furtek, to odpowiem tak: podjęli się ich przeprojektowania. Co do odpowiedzialności - trudno mi powiedzieć. Trzej prezesi się ze sobą dogadali.

Bierzemy pod uwagę uszkodzenia we wszystkich trzech miejscach. W związku z tym, że każde powstało w skutek innego działania, są to trzy osobne sprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
groszu1
sąsiad



Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Etap I

PostWysłany: Śro 12:15, 04 Paź 2017    Temat postu: Re: Sierpniowe posiedzenie Rady Osiedla

Ewa&Michał napisał:
W planach jest też remont alejek asfaltowych. Trzeba będzie wybrać technologię w jakiej miałaby zostać wykonana naprawa i jak miałyby nasze alejki wyglądać już "po".

A co jest nie tak z aktualnymi alejkami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Śro 13:36, 04 Paź 2017    Temat postu:

Zostały źle wykonane pod względem technologii i zgodności ze sztuką.
Poza tym są krzywe i robią się kałuże.

To być tak nie powinno


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MT_T
użytkownik



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:58, 05 Paź 2017    Temat postu:

Rycie alejek tylko pogorszy sprawe. Czy ten remont ma odbywać się z naszego funduszu remontowego czy w ramach gwarancji? Zresztą i tak żle i tak niedobrze. Jeśli w ramach gwarancji to widząc popisy ekip od dylatacji i balokonów nie wierzę, że w tym przypadku będzie lepiej. Jesli z funduszu to uważam, że taki remont to wyrzucanie pieniedzy w błoto. Jeśli będzie głosowanie w tej sprawie będę temu przeciwny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Pią 11:01, 06 Paź 2017    Temat postu:

Nie będzie głosowania mieszkańców w tej sprawie.

Fundusz remontowy w tym momencie praktycznie nie istnieje - jest na nim niewiele pieniędzy. Osiedle nie zostanie obciążone kosztami ewentualnych remontów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adfla
użytkownik



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:39, 06 Paź 2017    Temat postu:

A czy będziemy uczestniczyć w ewentualnym wyborze nowej nawierzchni? Fajnie by było gdyby była taka możliwość - byłby to realny wpływ mieszkańców na sprawy osiedla.

Bo jeżeli mamy się rozstać z asfaltem na alejkach, to można go zastąpić zarówno lepszą, jak i gorszą nawierzchnią. Wg mnie powinniśmy mieć możliwość decydowania o takich sprawach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Pią 15:23, 06 Paź 2017    Temat postu:

Nie wiem w jaki sposób zostanie podjęta decyzja o ewentualnej zmianie nawierzchni. Nie wiem czy mieszkańcy zostaną w jakiś sposób zaangażowani - byłoby to trudne logistycznie (biorąc pod uwagę przeboje ze zbieraniem wniosków o przekształcenie użytkowania we własność).

Przyznam, że sami jesteśmy w tej materii podzieleni - ile członków Rady, tyle opinii Wink
Na razie nie mamy konkretów w tej materii - nie wiadomo nawet kiedy dojdzie do remontu. Wiadomo jedynie, że nawierzchnia będzie wymieniana. Wiemy, że pod uwagę należy brać mnóstwo czynników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MT_T
użytkownik



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:22, 06 Paź 2017    Temat postu:

O jakich alejkach mówimy? Czy chodzi o to wszystko co jest asfaltowe włącznie z drogą pożarową? Jeśli tak to sobie tego poprostu niewybrażam. Tzn. mogę sobie wyobrazić jedynie same problemy z tym zwiazane. Włącznie z tym, że przez rok będziemy mieli plac budowy na osiedlu. Przecież po takiej wymianie mamy gwarantowane zniszczenie nasadzeń, Czyli kolejny koszt i strata czasu. Pozatym jak szanowna Rada ma zamiar dopilnować, że będzie wykonane dobrze i zgodnie ze sztuką? Czy myślicie, że Ci "świetni" podwykonawcy UNIBEPu będą lepsi niż dotąd spotykani przy dylatacji i balkonach? Naprawdę tego nie rozumiecie? Z tak wielkim remontem będą same problemy i nie ma żadnej gwarancji, że będzie lepiej. Moim zdaniem lepiej jest negocjować z UNIBEP zatrzymanie kaucji gwarancyjnej (jeśli taka była) za nienależyte wykonanie. Można byłoby te pieniążki spożytkować na inne, sensowniejsze moim zdaniem, remonty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Pią 21:29, 06 Paź 2017    Temat postu:

Kaucja gwarancyjna oczywiście jest, ale zapewniam, że nie wystarczy ona na pokrycie choćby małego ułamka kosztów napraw, jakie muszą być przeprowadzone. Dla Unibepu byłoby to bardzo wygodne - pozbyliby się problemu z naszym osiedlem, zamiast zrobić robotę jak należy.

Mówimy rzecz jasna tylko o asfalcie. Rośliny u nas nie rosną na asfalcie.

Na pewno nie będziemy stać nad wykonawcami i patrzeć im na ręce. Od tego są rzeczoznawcy i fachowcy, którzy po wykonanych pracach ocenią ich poziom.

Poza tym, odnoszę wrażenie, że MT_T najchętniej zostawiłby tą fuszerkę taką, jaką jest i nie ruszał, bo to tylko problem. Problem jest i będzie się powiększał z każdą zimą - woda dostaje się pod asfalt, zamarza i rozsadza alejki. Mamy już jedną opinię rzeczoznawcy, który wytknął szereg zaniedbań i nieprawidłowości.

Czekam zatem na kontrpropozycję rozwiązania tego problemu.

Poza tym - ta sprawa jest jeszcze bardzo rozwojowa i dopiero w początkowej fazie, więc dywagacje czy coś zostanie dobrze zrobione czy nie są bezzasadne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jagna
sąsiad



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:57, 09 Paź 2017    Temat postu:

Moje skromne zdanie jest takie - robić, robić, robić! Zmieniać furtki, kłaść nowe chodniki, remontować elewacje, itd. Nawet jakby mieli to osiedle zbudować od nowa to niech budują, ale tak jak trzeba.

Mam tylko nadzieję, że to wszystko o czym jest mowa w informacji z posiedzenia Rady dojdzie do skutku. Przydałoby się także zająć drzwiami z hali garażowej na klatki. Niektóre są otwarte od ponad roku. I tu nie chodzi tylko o dostęp do klatki i bezużyteczny, nigdy tak naprawdę nieuruchomiony system z pestkami ale o bezpieczeństwo - przecież to są drzwi przeciwpożarowe. A z tym już nie ma żartów.

Tak więc Radzie i wszystkim odpowiedzialnym za to co się dzieje na osiedlu i za naszą wygodę i bezpieczeństwo życzę powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagna dnia Pon 22:58, 09 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobol
Administrator



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żoliborz

PostWysłany: Pon 23:49, 09 Paź 2017    Temat postu:

A’propos przepisów pożarowych... Czy nie macie wrażenia, że nikt nie przywiązuje do nich wagi? Nie powinno być jakichś okresowych kontroli Straży czy innej instytucji? Na osiedlu, gdzie mieszkałem wcześniej, administrator „przymuszał” do usuwania wszelkich dóbr pozostawionych w ciągach komunikacyjnych, częściach wspólnych piwnic, garażu. U nas natomiast niektórzy w garażu oprócz aut trzymają wszystko, co nie ma zapewne zbyt wielkiej wartości (bo mogliby ukraść), a szkoda na to tracić miejsce w domu... Notorycznie widać worki, kartony, skrzynki, itd.
Na poprzednim osiedlu, po dostrzeżeniu „fantów”, delikwent dostałby informację od administratora, iż jest to niezgodne z przepisami p-poż i jeśli nie zostanie natychmiastowo usunięte, zostanie wyrzucone do śmietnika. U nas - wspomniane „fanty” zalegają w niektórych przypadkach od roku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.niedzielskiego2.fora.pl Strona Główna -> Rada Osiedla Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin