Forum www.niedzielskiego2.fora.pl Strona Główna www.niedzielskiego2.fora.pl
Forum inwestycji WSM Niedzielskiego 2
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zebranie mieszkańców z Zarządem WSM/koniec IV.2018r -pytania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.niedzielskiego2.fora.pl Strona Główna -> Rada Osiedla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobol
Administrator



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żoliborz

PostWysłany: Wto 10:32, 27 Mar 2018    Temat postu:

Trochę nie doszacowałem Wink
Jednak nadal chętnie przez rok płaciłbym po 20pln więcej czynszu, jeśli miałbym pewność, że zostaną odłożone "na kupkę" i przeznaczone na monitoring.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ochucka
sąsiad



Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:11, 28 Mar 2018    Temat postu:

sobol napisał:
Najrozsądniejszy wg mnie sposób rozliczania ochrony to koszt całkowity / ilość mieszkań. Nijak ma się powierzchnia mieszkania do kosztów ochrony (mieszkania nie są chronione), czy też ilość posiadanych miejsc parkingowych (chyba, że garaż byłby w jakikolwiek sposób chroniony).


Nie upieram się czy to będzie powierzchnia mieszkania czy mieszkanie. Drugie rozwiązanie byłoby nawet dla mnie bardziej opłacalne. Wyszłam z założenia, że skoro koszty eksploatacyjne czy fundusz remontowy płacimy od metra to dla tak zwanej sprawiedliwości ochrona też tak powinna być rozliczana. Swoją drogą dla mnie osobiście koszty eksploatacji na naszym osiedlu również powinny być płacone od mieszkania bo nie za bardzo widzę przyczynę, dla której płacone są od metra - no ale z tego co mi wiadomo WSM nie przewidział innej możliwości. Fundusz remontowy ma jakieś uzasadnienie w rozliczaniu od metra, ale eksploatacja w którą wchodzą m.in. koszty utrzymania czystości, duperele typu wymiany żarówek czy administrowanie osiedlem - nie widzę związku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jagna
sąsiad



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:23, 28 Mar 2018    Temat postu:

@ochucka - na nieruchomość wspólną (jej utrzymanie i naprawy) "zrzucamy" się proporcjonalnie do tego w jakim udziale jesteśmy jej współwłaścicielami (jaki przysługuje nam udział w jej współwłasności) a na to metraż naszych mieszkań ma zdecydowany wpływ Wink to nie wymysł WSM - tak jest wszędzie i dobrze, bo tak ma być Smile

ale ochrona moim zdaniem powinna być rozliczana tak jak np. winda - jednakowa opłata przypadająca na każdy lokal - czyli zgodnie z założeniem WSM, tylko z tym że osoby z więcej niż jednym miejscem postojowym nie płaciłyby więcej na ochronę (za rzekomo ochranianą halę garażową)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ochucka
sąsiad



Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:42, 28 Mar 2018    Temat postu:

Wiem, że to nie wymysł WSM tylko reguluje to ustawa o własności lokali - skrót myślowy, ale wcale nie znaczy to po pierwsze, że "metraż naszych mieszkań ma zdecydowany wpływ" bo w rzeczywistości nie ma. Co ma metraż mieszkania do sprzątania klatki? U mnie na piętrze są 3 mieszkania i każde niezależnie od metrażu użytkuje ją, brudzi czy korzysta z oświetlenia w ten sam sposób, a jeżeli nie w ten sam bo jeden wytrzepie buty, a drugi nie zapali światła to nie ma to żadnego związku z metrażem mieszkania. Po drugie to, że jest to zapisane w ustawie nie znaczy to, że jest to dogmat. Po prostu przyjęto pewne założenia, ale można się z nimi nie zgadzać. To że "tak jest wszędzie", nie znaczy że wszędzie jest dobrze. 100 lat temu czarny w Ameryce nie mógł podróżować z białym w jednym przedziale w pociągu i tak było w wszędzie, co nie znaczy, że było to dobre i tak miało być.

Za windy jak pisałam wcześniej parterowcy płacą połowę, więc nie jest to jednakowa opłata. Ale skoro z opłatą za ochronę ma być jak za windę to jeszcze lepiej, parterowcy (w tym ja), możemy płacić połowę stawki (żart).

Ochronie de facto nie podlegają mieszkania, a jakaś część nieruchomości wspólnej, więc dlaczego miałaby być ona rozliczana od mieszkań? Właśnie w tym przypadku gdy chronimy nieruchomość wspólną (jej część) powinna być ona traktowana tak jak eksploatacja i fundusz remontowy czyli od udziału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aazinek
sąsiad



Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - 3 minuty od budowy

PostWysłany: Czw 8:17, 29 Mar 2018    Temat postu:

To może takie wyjaśnienie: w mieszkaniach o większym metrażu mieszka przeciętnie więcej osób niż w mniejszych stąd mieszkańcy tych pierwszych bardziej brudzą klatki, zużywają więcej wspólnego prądu czy bardziej rozdeptują trawniki. Przekłada się to na wyższy udział w opłatach za części wspólne i rozliczenie za metraż mieszkania jest jedynym sensownym i najbardziej uczciwym.
Czekam na rzeczowe kontrargumenty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aazinek dnia Czw 8:17, 29 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobol
Administrator



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żoliborz

PostWysłany: Czw 8:46, 29 Mar 2018    Temat postu:

aazinek, to samo miałem napisać Smile Jedynie z tym "większym zużywaniem wspólnego prądu" bym się sprzeczał, bo 99% wspólnego prądu to w naszym przypadku nie "zaświecanie światła na klatce", a oświetlenie stałe części wspólnych (zarówno na osiedlu, jak i przed nim oraz w hali garażowej).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ochucka
sąsiad



Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:43, 29 Mar 2018    Temat postu:

U mnie na piętrze w 2 większych mieszkaniach mieszka w jednym 1 osoba, w drugim dwie, a w mniejszym 2 osoby. Jezeli założymy, że wszyscy (każda osoba) brudzi, zużywa tak samo to koszty powinny być liczone od osób zamieszkujących. Odrazu zaznaczam, że wiem że Polak potrafi i gdyby przyjąć to rozwiązanie to zaraz w większości mieszkań zgłoszonych byłaby mniejsza liczba niż faktyczna. Ja po prostu mówię, że naliczanie opłat eksploatacyjnych od metrażu mieszkania nie mają ze sobą w rzeczywistości za wiele wspólnego, bardziej ma liczba osób zamieszkujących, wychowanie czy codzienne nawyki. Wiem, że to trzeba jakoś rozliczać i przyjęto łatwiejszą do zweryfikowania, przeciętną sytuację, ale przeciętnie to ja z moim psem chodzimy na 3 kończynach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ochucka dnia Czw 9:48, 29 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jagna
sąsiad



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:23, 29 Mar 2018    Temat postu:

Dla mnie oczywiste jest to, że jak rzecz ma kilku współwłaścicieli (w tym wypadku jest to nieruchomość wspólna) to ci współwłaściciele składają się na jej utrzymanie, sprzątanie, naprawy proporcjonalnie do udziałów we współwłasności. Jak ta rzecz wspólna przynosi jakąś korzyść to jest ona dzielona też proporcjonalnie do tych udziałów (np. pieniądze ze sprzedaży miejsc postojowych są dzielone na mieszkańców proporcjonalnie do ich udziałów w nieruchomości wspólnej). Nasz udział w nieruchomości wspólnej zależy od metrażu naszych mieszkań - pisałam o tym już wielokrotnie i nie będę się powtarzać. Zresztą można sobie przeczytać w ustawie o własności lokali z czego ten udział wynika Smile

Oczywiście możemy przyjąć różne zasady dotyczące rozliczania ochrony - możemy jej koszty podzielić na liczbę mieszkań, na liczbę osób w nich zamieszkujących, na udział każdego właściciela mieszkania w nieruchomości wspólnej. Możemy też uwzględnić to kto jak często korzysta z pomocy ochrony przy zostawianiu paczek przez kurierów, a nawet kto częściej chodzi po osiedlu zaprzątając głowę pracownikom ochrony (są przecież programy rozpoznające twarze na nagraniach z kamer) - wszystko można zrobić Wink

Jednak moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem jest podział kosztów ochrony po równo na każde mieszkanie. I przyjęcie takiego rozwiązania postuluję. Ale oczywiście jestem otwarta także na inne pomysły, które sprawią że podział kosztów nie będzie wyglądał tak jak teraz - czyli tak, że osoby z kilkoma miejscami postojowymi płacą więcej za ochronę podczas gdy ich miejsca postojowe i hala garażowa nie są w rzeczywistości ochroną objęte.

Przecież bardziej oczywistym rozwiązaniem byłoby nałożenie dodatkowej opłaty na osoby mieszkające na parterze - korzystają one przecież z wyłączeniem innych osób z części nieruchomości wspólnej stanowiącej przydomowe ogródki, które w bezpośredni sposób są objęte ochroną i monitoringiem Wink To oczywiście żart, ale niech pokaże on że można przyjąć i uzasadnić różne rozwiązania, które nie do końca będą uczciwe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagna dnia Czw 13:10, 29 Mar 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jagna
sąsiad



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:39, 02 Kwi 2018    Temat postu:

A wracając do głównego wątku i prośby o zgłaszanie pytań na najbliższe spotkanie w WSM – z mojej strony bardzo proszę o ustosunkowanie się do poniższych kwestii:

1. kiedy nastąpi zmiana naliczania opłat za ochronę i przyjęty zostanie podział nieobciążający dodatkowymi kosztami osoby korzystające z więcej niż jednego miejsca postojowego?;
2. jeżeli powyższa zmiana nie jest planowana to bardzo proszę o wskazanie w jaki sposób hala garażowa, a będąc bardziej precyzyjnym - miejsca postojowe, są objęte ochroną (za co płacimy i jakie świadczenie jest ekwiwalentem pobieranej od nas opłaty za ochronę każdego z miejsc postojowych?);
3. kiedy zostaną usunięte łatwopalne przedmioty z hali garażowej? – z treści ogłoszenia wywieszonego na klatkach wynikało, że przedmioty te miały zostać usunięte do połowy lutego; nie zostały one usunięte przez właścicieli ani przez Administrację; większość z tych przedmiotów stanowi bezpośrednie zagrożenie pożarowe (m.in. kartony, plastiki, butelki po olejach);
4. czy zostanie zamontowana instalacja pozwalająca na otwieranie furtek i domofonów przy użyciu „pestek”? (temat był wielokrotnie poruszany na forum); proszę także o informację dotyczącą oferty na wykonanie i uruchomienie tej instalacji, jaka została przedstawiona przez firmę Codi – podobno całkowity koszt tych prac na obu etapach to nieco ponad 10 tys. zł (a więc całkiem niewiele w zamian za ogromną wygodę wynikającą z uruchomienia takiej funkcji);
5. czy pracownicy ochrony dysponują kluczami do drzwi na klatki i do szachtów z bezpiecznikami i czy mogą udostępniać je lokatorom? – kilka osób, które w wyniku awarii domofonu nie mogło wejść na klatkę otrzymało informacje od ochrony, że nie dysponuje ona kluczami do drzwi; podobnie było przy awariach elektryki w lokalach z kluczami do szachtów z bezpiecznikami na poziomach -1;
6. czy (po instalacji nowych drzwi przeciwpożarowych w hali garażowej) zostanie wreszcie uruchomiony system dostępu z hali garażowej do klatek przy użyciu „pestek”?;
7. kiedy zostanie zainstalowane lustro przy wjeździe do hali garażowej II etapu?;
8. kiedy zostaną zainstalowane zabezpieczenia elewacji przy pomieszczeniach śmietnikowych w II etapie?;
9. kiedy zostaną naprawione uszkodzenia elewacji przy Żabce oraz uszkodzenia powstałe przy montażu wzmocnień furtek?;
10. kiedy można spodziewać się montażu nowej bramy w hali garażowej II etapu?;
11. kiedy zostaną zainstalowane stojaki na rowery przy pomieszczeniach administracji i ochrony oraz kiedy zostanie usunięty nasyp z ziemi i gruzu (swoisty „kopiec”) koło pomieszczenia administracji?;
12. kiedy nastąpi wymiana nawierzchni chodników na osiedlu i w jakiej technologii zostanie wykonana (asfalt czy kostka)?;
13. czy następne (wiosenne) mycie hali garażowej nastąpi przy użyciu innego sprzętu / techniki lub czy zostanie przeprowadzone przez innego wykonawcę?;
14. kiedy i w jaki sposób zostanie rozwiązany problem „ciemności” na klatkach w II etapie? – temat był szeroko poruszany na ostatnim spotkaniu z Zarządem;
15. kiedy wejścia na osiedle zostaną prawidłowo oznakowane? – chodzi o montaż tabliczek przy domofonach oraz mapek osiedla; dotychczas zdemontowano jedynie mapkę osiedla wiszącą koło administracji – i bardzo dobrze bo przedstawiała osiedle do góry nogami i wprowadzała w błąd; nie pojawiły się jednak zapowiadane od dawna tabliczki przy domofonach na II etapie (instrukcje „jak dzwonić”) oraz prawidłowo wykonane mapki osiedla przy furtkach; warto także pomyśleć nad dodatkowym oznaczeniem klatek – tabliczki wewnątrz są dalece niewystarczające bo po prostu są niewidoczne z zewnątrz;
16. dlaczego od jakiegoś czasu nie działa wiele lamp nad miejscami postojowymi? (chodzi o te lampy, które można włączyć samodzielnie wyłącznikami na ścianach) – raczej nie jest to awaria, bo nagle przestało działać wiele takich lamp;
17. czy planowane jest zabezpieczenie antykorozyjne i pomalowanie furtek wejściowych? – furtki wyglądają fatalnie i niektóre zaczynają już rdzewieć;
18. w jaki sposób (z prawnego punktu widzenia) nastąpiło w ostatnim czasie odpłatne ustanowienie prawa do korzystania z miejsca postojowego w I etapie? oczywiście to bardzo dobrze, że nastąpiło ustanowienie tego prawa, ale proszę o informację jak zrobiono to bez udziału właścicieli lokali w I etapie i bez udzielonego przez nich w tym zakresie pełnomocnictwa.

Z góry bardzo dziękuję za przekazanie powyższych pytań przedstawicielom Zarządu, pracownikom Administracji i członkom Rady Osiedla uczestniczącym w kwietniowym spotkaniu. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagna dnia Pon 20:40, 02 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Wto 10:09, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Przypominam, że forum jest nieoficjalnym kanałem wymiany informacji pomiędzy mieszkańcami.
Aby uzyskać na powyższe pytania wiążące odpowiedzi prosimy skierować je drogą formalną do administracji bądź do zarządu WSM (do wiadomości administracji).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jagna
sąsiad



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:14, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Przedmiotowy wątek został założony przez członka Rady Osiedla, którego wiadomość zawiera prośbę o zgłaszanie kwestii, które powinny zostać poruszone na najbliższym spotkaniu w WSM - "najlepiej w formie gotowych pytań". Moja wiadomość i - jak rozumiem - wcześniejsze wiadomości innych użytkowników odnoszą się bezpośrednio do tej prośby.

Proszę zatem o informację czy zgłaszane przez nas na forum kwestie zostaną przekazane władzom WSM i Administracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kristoIX
sąsiad



Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:30, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Witajcie,
Zebranie mieszkańców ma odbyć się 17.04. - będą wywieszone ogłoszenia.
Dziękujemy za pytania i poruszone w tym wątku sprawy naszego osiedla.
W najbliższy czwartek 05.04. na spotkaniu Rady Osiedla przedstawimy je Pani Administrator.
Sformułujemy również listę pytań "trudnych" do Zarządu.
Na zebraniu mieszkańców zarówno Administrator, Zarząd jak i Rada Osiedla przedstawiają sprawozdanie ze swojej działalności.
Wszelkie sprawy w tym wątku poruszone, będą dobrym punktem wyjścia do dyskusji.
Pozdrawiam, Krzysztof Pierściński.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mokka76
sąsiad



Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:35, 04 Kwi 2018    Temat postu:

pytanie czy ktoś posiada cały art Z Polityki na temat spółdzielni mieszkaniowych [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kristoIX
sąsiad



Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:05, 04 Kwi 2018    Temat postu:

Ja mam, udostępnię na zebraniu mieszkańców.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewa&Michał
sąsiad



Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany - nasze osiedle. Etap I

PostWysłany: Pią 8:24, 06 Kwi 2018    Temat postu:

Omówiliśmy przedstawione przez Was pytania. Na niektóre z nich mamy odpowiedź, ale tak czy inaczej wszystkie kwestie przekażemy Zarządowi, wedle Waszego życzenia.

Wiążące odpowiedzi na Wasze pytania powinniście poznać 17.04 na spotkaniu z Zarządem.

Jeżeli chodzi zaś o ochronę hali garażowej, kilka słów wyjaśnienia. Na początek regulaminy:

Załącznik nr 1 do Uchwały nar 1/2010 RN WSM z dnia 18.01.2010, Zasady ponoszenia i rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniuwymi i ustalania opłat za korzystanie z lokali w Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Warszawie, ul. Elbląska 14
Rozdział II - Słownik określeń
Punkt 5.
"Lokalem - jest lokal mieszkalny, A TAKŻE lokal o innym przeznaczeniu jak: lokal użytkowy, garaż, MIEJSCE POSTOJOWE W WIELOSTANOWISKOWYM GARAŻU."

Regulamin budowy, zawierania umów i używania garaży w WSM w Warszawie
Rozdział III - Opłaty z tytułu używania garaży
Paragraf 18
Ust.1 Opłaty należne za używanie garaży na zasadach własnościowych ustala rada osiedla w wysokości pokrywającej koszty eksploatacji bieżącej wraz z odpisem na fundusz remontowy wg. zasad przyjętych ogólnie w Spółdzielni i umieszcza je w planach rocznych osiedli
Ust. 2 Wysokość opłat z tytułu świadczeń (c.o. wraz z konserwacją sieci, dostawa zimnej wody w garażach posiadających ujęcie wewnętrzne, dostawa energii elektrycznej) jest ustalana w trybiie określonym w ust. 1

Załącznik nr 1 do Zasad ponoszenia i rozliczania kosztów GZM uchwalony 18.01.2010
Regulamin Rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za użytkowanie lokali w WSM w Warszawie
Paragraf 8 - Rozliczenie kosztów ochrony mienia i monitoringu
Pkt. 1 Koszty ochrony mienia i monitoringu z nieruchomości obciążają użytkowników lokali w sposób następujący
1.1
1.2 (wybaczcie, ale przepisywanie tego tutaj nie ma sensu, sięgnijcie sobie do strony WSM)
1.3
Pkt. 2 Sposób rozliczania z użytkownikiem lokalu zależny jest od sposobu jaki zostałprzyjęty w poszczególnych osiedlach Spółdzielni zgodnie z decyzją Rad Osiedli


Reasumując - miejsce postojowe w naszym garażu traktowane jest jak mieszkanie (to głupie, wiem, ale regulamin tako stanowi).
Rada osiedla owszem wybiera sposób rozliczania kosztów ochrony ale dotyczy to WSZYSTKICH LOKALI - wedle definicji. Także aby Wasz postulat zmiany rozliczania ochrony z miejsca został zrealizowany należałoby:
A) zmienić definicję lokalu - to musiałaby zrobić rada nadzorcza i zarząd
ALBO
B) zmienić sposób rozliczania ochrony na całym osiedlu (teraz mamy od lokalu, musielibyśmy przejść na rozliczenie powierzchniowe). Nie wiem czy wyszłoby to na dobre.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ewa&Michał dnia Pią 8:59, 06 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.niedzielskiego2.fora.pl Strona Główna -> Rada Osiedla Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin